Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

ÚVOD

Tento reklamačný poriadok (ďalej len „Poriadok“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje postup pri uplatňovaní práv z chybného plnenia (reklamácie) v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“). Poriadok má prednosť pred dispozitívnymi ustanoveniami Občianskeho zákonníka v otázkach, ktoré sú tu výslovne upravené. Vo všetkých ostatných záležitostiach, ktoré nie sú týmto Poriadkom jednoznačne vyriešené, sa postupuje podľa príslušných právnych predpisov.

Primárnym cieľom tohto Poriadku je posilniť ochranu a istotu predávajúceho, avšak s ohľadom na oprávnené záujmy spotrebiteľa a platnú legislatívu. V rámci konkurenčných porovnaní vychádza tento Poriadok z osvedčených štandardov v oblasti predaja kotlov a súvisiaceho príslušenstva a usiluje o nastavenie jasných a zrozumiteľných pravidiel pre predávajúceho aj kupujúceho, ktoré minimalizujú vznik právnych sporov.

ZÁRUČNÉ PODMIENKY A ROZSAH ZODPOVEDNOSTI

Poskytovanie záruky

1.1. Predávajúci poskytuje na tovar a služby záruky v súlade s platnou legislatívou, najmä s Občianskym zákonníkom. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
1.2. Záruku možno uplatniť iba na vady, ktoré nie sú spôsobené neodbornou manipuláciou, nesprávnou inštaláciou, neautorizovaným zásahom, nesprávnym používaním či nedodržaním technologických postupov, prípadne mechanickým či iným poškodením, za ktoré predávajúci nemôže niesť zodpovednosť.
1.3. Predávajúci nezodpovedá za škody vzniknuté kupujúcemu alebo tretím osobám v dôsledku nedodržania pokynov na inštaláciu alebo používanie, technologických postupov či iných odporúčaní uvedených v návode na použitie alebo vyplývajúcich zo všeobecne známych bezpečnostných a technologických štandardov. Nárok na záruku prináleží iba kupujúcemu, ktorý tovar zakúpil priamo od predávajúceho; bez výslovnej dohody nemôžu byť tieto práva postúpené tretím osobám.

Kontrola tovaru a právo na uplatnenie reklamácie

2.1. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať vonkajší obal a prípadne aj obsah balenia, najmä ak existuje podozrenie, že mohlo dôjsť k poškodeniu počas prepravy. Akékoľvek poškodenie obalu tovaru je kupujúci povinný bezodkladne reklamovať u prepravcu, prípadne tovar neprevziať. Ak nie je možné rozsah poškodenia určiť okamžite, odporúča sa spísať reklamačný protokol s prepravnou službou a vyhotoviť fotodokumentáciu.
2.2. V prípade, že kupujúci zistí vadu na tovare alebo rozdiel medzi faktúrou a skutočne dodaným tovarom (napr. chýbajúce kusy príslušenstva), je povinný bezodkladne kontaktovať predávajúceho písomne, telefonicky alebo e-mailom na kontakty uvedené v príslušných obchodných podmienkach či na faktúre.
2.3. Ak je zistené, že tovar bol počas prepravy poškodený, hoci vonkajší obal nebol poškodený, je kupujúci povinný reklamáciu uplatniť do 2 pracovných dní od prevzatia zásielky. Kupujúci berie na vedomie, že omeškanie pri oznámení vady môže sťažiť alebo znemožniť úspešné vybavenie reklamácie.

Obmedzenie zodpovednosti

3.1. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré vznikli v dôsledku neodbornej manipulácie, mechanického poškodenia, prevádzkovania tovaru v nevhodných podmienkach či nesprávnej údržby alebo skladovania. Za takéto vady kupujúcemu nenáležia žiadne práva z chybného plnenia.
3.2. Predávajúci ďalej nezodpovedá za prípadné zníženie funkčnosti alebo poškodenie spôsobené pôsobením okolitého prostredia, nadmernou vlhkosťou, vysokými či nízkymi teplotami a inými podmienkami, ktoré sú v rozpore s odporúčaniami uvedenými v návode na obsluhu či inštalačných pokynoch.
3.3. Predávajúci si vyhradzuje právo zamietnuť reklamáciu v prípadoch, ak ide o opotrebenie spôsobené bežným používaním (napr. opotrebenie súčiastok s obmedzenou životnosťou) alebo ak bolo zbožie kupujúcim upravené či inak modifikované bez vedomia a súhlasu predávajúceho.

UPLATNENIE REKLAMÁCIE

Miesto a spôsob podania reklamácie

4.1. Reklamácia sa uplatňuje zaslaním alebo odovzdaním vadného tovaru spolu s kópiou dokladu o kúpe a písomným, dostatočne podrobným popisom vady na adresu prevádzky predávajúceho alebo inú adresu, ktorú predávajúci na tento účel určí.
4.2. Predávajúci odporúča tovar zaslať bežným obchodným balíkom, ideálne poisteným a riadne zabaleným, aby nedošlo k jeho ďalšiemu poškodeniu. Predávajúci neakceptuje zásielky odoslané na dobierku a nezodpovedá za prípadné poškodenie či stratu tovaru počas prepravy k nemu. Je preto v záujme kupujúceho tovar riadne zabaliť a poistiť.
4.3. Na platné uplatnenie reklamácie je potrebné dodať:

  • reklamovaný tovar v kompletnom stave,

  • doklad o kúpe tovaru (ideálne originál faktúry alebo jej kópiu),

  • vhodný obal,

  • presný popis zistených vád a podmienok, za ktorých sa vada prejavuje.

Lehoty na vybavenie reklamácie

5.1. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o spôsobe riešenia reklamácie v čo najkratšom termíne, zvyčajne pri prevzatí tovaru na reklamáciu, alebo v zložitejších prípadoch do 5 pracovných dní.
5.2. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od prevzatia tovaru predávajúcim, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak (napr. v prípade špeciálnej diagnostiky, dovozu náhradných dielov či vypracovania znaleckého posudku).
5.3. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť oprávnenosť reklamácie konzultáciou s výrobcom alebo dodávateľom tovaru, prípadne prostredníctvom znalca. V takom prípade plynie lehota od okamihu, keď predávajúci obdrží vyjadrenie alebo posudok.

Spôsoby vybavenia reklamácie

6.1. Ak je reklamácia uznaná ako oprávnená, predávajúci zabezpečí bezplatnú opravu vady, ak je to možné. Ak nie je možné vadu odstrániť opravou, predávajúci môže vadný tovar nahradiť rovnakým alebo porovnateľným tovarom s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami.
6.2. Ak nie je možná ani oprava, ani výmena za identický či porovnateľný model, predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z kúpnej ceny, prípadne na odstúpení od zmluvy a vrátení uhradenej kúpnej ceny.
6.3. O vybavení reklamácie bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom. Lehota 30 dní na vybavenie reklamácie sa považuje za splnenú, ak predávajúci do tejto lehoty buď tovar opravil, vymenil alebo vrátil peniaze, alebo kupujúceho vyrozumel, že je pripravený na osobné vyzdvihnutie opraveného či vymeneného tovaru.
6.4. Reklamačné konanie končí dňom doručenia vybavenej reklamácie kupujúcemu alebo dňom, keď je tovar pripravený na osobný odber a kupujúci je o tom riadne vyrozumený.
6.5. V prípade, že je reklamácia uznaná za neoprávnenú (napr. kvôli nedostatku dokladov, absencii preukázania kúpy u predávajúceho, alebo ak je zistené, že vada vznikla okolnosťami, za ktoré predávajúci nezodpovedá), znáša kupujúci všetky náklady spojené s dopravou tovaru tam a späť.

NEOPRÁVNENÉ A OPAKOVANÉ REKLAMÁCIE

7.1. Ak kupujúci uplatní rovnakú reklamáciu opakovane, a to aj napriek predchádzajúcemu zamietnutiu pre neoprávnenosť, alebo ak kupujúci nepredloží riadne doklady a popis vady, je predávajúci oprávnený takúto reklamáciu zamietnuť a účtovať kupujúcemu nevyhnutné náklady vzniknuté s riešením reklamácie.
7.2. Rovnaký postup sa týka prípadov, keď kupujúci opakovane zasiela tovar bez splnenia vyššie uvedených požiadaviek (t.j. bez dôkladného popisu vady, bez dokladu o kúpe atď.).

PLATENÁ OPRAVA

8.1. Ak je výrobok reklamovaný po uplynutí záručnej doby, alebo ak je vada spôsobená konaním kupujúceho či vonkajšími vplyvmi, ktoré nespadajú do záručných podmienok výrobcu, ide o platenú opravu.
8.2. Predávajúci oznámi kupujúcemu predbežnú cenu opravy, vrátane prípadného poplatku za diagnostiku a dopravné. Kupujúci musí vyjadriť súhlas s platenou opravou, a to písomne, telefonicky alebo e-mailom, inak oprava nebude vykonaná.
8.3. V prípade, že kupujúci nesúhlasí s cenou platenej opravy, má predávajúci právo účtovať kupujúcemu iba poplatok za vykonanú diagnostiku a za dopravné spojené s vrátením tovaru.

VRÁTENIE TOVARU – ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

9.1. Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemožno odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, ani od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze či nenávratne zmiešaného s iným tovarom, ako aj od iných druhov tovaru, u ktorých to výslovne stanovuje zákon.
9.2. Ak nie je pri konkrétnom tovare vylúčené odstúpenie od zmluvy zo zákonných dôvodov, platí, že kupujúci má podľa § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru.
9.3. Oznámenie o odstúpení od zmluvy musí byť v uvedenej 14-dňovej lehote preukázateľne odoslané predávajúcemu. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou obchodných podmienok predávajúceho.
9.4. V prípade platného odstúpenia od zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Kupujúci je povinný vrátiť tovar do 14 dní od odoslania odstúpenia.
9.5. Náklady spojené s vrátením tovaru znáša kupujúci. Predávajúci vráti kupujúcemu uhradenú kúpnu cenu rovnakým spôsobom, akým ju obdržal (ak nie je dohodnuté inak), a to v lehote do 14 dní od prevzatia a fyzickej kontroly vráteného tovaru. Predávajúci nie je povinný vrátiť finančné prostriedky skôr, než mu bude tovar odovzdaný alebo preukázateľne odoslaný späť.

PODMIENKY NA VRÁTENIE PEŇAZÍ

10.1. Tovar musí byť kompletný, nepoškodený, bez známok používania či opotrebenia a s nepoškodeným pôvodným obalom. V opačnom prípade si predávajúci vyhradzuje právo znížiť vrátenú sumu o primeranú kompenzáciu zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru.
10.2. Vrátený tovar musí byť predávajúcemu doručený najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Vo vrátenom balíku musí byť kópia dokladu o kúpe a vyplnený formulár odstúpenia od zmluvy, ak bol k dispozícii.
10.3. V prípade, že tovar bol akokoľvek upravený na prianie kupujúceho či na jeho osobu (napr. individuálne úpravy, doplnky atď.), odstúpenie od zmluvy spravidla nie je možné.
10.4. Predávajúci vracia iba kúpnu cenu tovaru, nie zaplatené poštovné a balné, pokiaľ zákon alebo dohoda nestanoví inak.
10.5. V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebude predávajúci môcť akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy, a tovar bude vrátený na náklady kupujúceho späť.

ZHODA S KÚPNOU ZMLUVOU

11.1. Ak pri prevzatí tovaru kupujúcim nie je tovar v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s kúpnou zmluvou), môže kupujúci požadovať, aby predávajúci bezplatne a bezodkladne uviedol vec do stavu zodpovedajúceho zmluve – buď výmenou veci, alebo jej opravou.
11.2. Ak takýto postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Tieto práva však kupujúcemu nevznikajú, ak o rozpore so zmluvou vedel alebo ho sám spôsobil.

ROZDIEL OD KONKURENČNÝCH REKLAMAČNÝCH PORIADKOV

12.1. Na rozdiel od niektorých konkurenčných reklamačných poriadkov, ktoré môžu klásť väčší dôraz na práva spotrebiteľa, je tento Poriadok upravený tak, aby poskytoval maximálnu ochranu predávajúcemu. Patrí sem predovšetkým zdôraznenie povinností kupujúceho pred zaslaním tovaru na reklamáciu, ako je jeho kontrola a kvalitné zabalenie, povinnosť predloženia dokladov o kúpe či detailný popis vady.
12.2. Súčasne Poriadok posilňuje postavenie predávajúceho tým, že upresňuje možnosti zamietnutia reklamácie pri nedodržaní dojednaní alebo pri absencii nevyhnutných dokumentov. Podobne je stanovený širší okruh podmienok, za ktorých môže byť reklamácia považovaná za neoprávnenú či zneužívanú.
12.3. Napriek tomu zostávajú zachované zákonné práva kupujúceho, keďže nie je možné úplne eliminovať povinnosti voči spotrebiteľom vyplývajúce z platných právnych predpisov. V porovnaní s konkurenciou však tento Poriadok podrobnejšie vymedzuje zodpovednosť kupujúceho za stav a riadne používanie tovaru, ako aj dôsledky nesplnenia týchto povinností.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

13.1. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.11.2024. Všetky vzťahy, ktoré nie sú týmto Poriadkom výslovne upravené, sa riadia Občianskym zákonníkom, zákonom o ochrane spotrebiteľa a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
13.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu tohto Poriadku v prípade novelizácie právnych predpisov, zmien v podnikateľskej činnosti alebo z iných závažných dôvodov. Aktuálne znenie je vždy zverejnené na webových stránkach predávajúceho a je k dispozícii aj v tlačenej podobe v prevádzke predávajúceho.
13.3. Ak by sa niektoré ustanovenie tohto Poriadku ukázalo ako neplatné alebo nevymáhateľné, nebude to mať vplyv na platnosť a vymáhateľnosť ostatných ustanovení. V takom prípade sa toto ustanovenie nahradí takým platným a vymáhateľným ustanovením, ktoré je svojím obsahom a účelom najbližšie pôvodnému ustanoveniu.
13.4. Kupujúci odoslaním či odovzdaním objednávky potvrdzuje, že sa s týmto Poriadkom oboznámil, že s ním súhlasí a zaväzuje sa ho v plnom rozsahu rešpektovať. Neoddeliteľnou súčasťou zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim je aj všeobecný obchodný poriadok, ktorý upravuje ďalšie podmienky predaja, platby a dodania tovaru.

Tento Reklamačný poriadok je nastavený s dôrazom na vyššiu ochranu predávajúceho, pričom rešpektuje všetky povinné ustanovenia zákonných noriem. V porovnaní s konkurenčnými predpismi sa vyznačuje jasne definovanými povinnosťami kupujúceho, najmä v oblasti dokladovania kúpy a starostlivosti o tovar, čím sa predchádza možnému zneužívaniu reklamačného procesu. Napriek tomu zostáva zachovaná možnosť spotrebiteľa brániť sa proti chybnému plneniu či nevýhodným podmienkam spôsobom, ktorý ukladá platná legislatíva Slovenskej republiky

Teplo, ktoré si zamilujete – každý deň, každý večer.

S našimi kotlami udržíte teplo vášho domova v dokonalom pohodlí po celý rok.

Ak máte akékoľvek otázky, neváhajte nás kontaktovať.
Nákupní košík